Nieuws

Zoek in dit nieuws :



22-09-2009, 13:57
Een consument koopt eerder bij de webshop van een winkel die hij als betrouwbaar en goed beschouwt.

Klant vertrouwt webshop goede winkel

Een consument koopt eerder bij de webshop van een winkel die hij als betrouwbaar en goed beschouwt. Winkelketens die erin slagen de online activiteiten en de echte shop goed aan elkaar te verbinden, plukken daar de vruchten van.

Dat blijkt uit een onderzoek van de Vrije Universiteit, de Universiteit van Amsterdam en de Free Record Shop. Volgens de onderzoekers bezoeken klanten graag de webshop van een winkel die zij goed kennen en die zij prettig vinden. Ze kopen ook eerder online bij zo'n winkel en verwachten op internet de atmosfeer aan te treffen die zij van de tradionele zaak kennen.

Kannibaliseren

De Amsterdamse onderzoekers halen ook de veronderstelling onderuit dat webshops echte winkels 'kannibaliseren' ofwel uit de markt prijzen. De traditionele winkels profiteren zelfs van een goede webshop, omdat consumenten een zogenoemde 1-op-1-relatie blijken te hebben met een winkel waar ze zich thuis voelen. Ze zoeken die zaak zowel op internet als op straat op.
Bron: ANP
Klant vertrouwt webshop goede winkel